Beursdeelnames

Deelnemen aan een Holland Paviljoen op een beurs

De NEC organiseert jaarlijks een groot aantal beursdeelnames en is tevens agent voor een aantal vooraanstaande beursorganisaties wereldwijd.

Deelname aan een internationale beurs is een doeltreffende manier om uw product aan een bepaalde markt te presenteren. U komt in contact met buitenlandse bedrijven, agenten en distributeurs, overheden en kennisinstellingen. De NEC organiseert regelmatig gezamenlijke beursdeelnames om Nederlandse bedrijven als collectief te presenteren. Elk bedrijf krijgt een eigen deel van de stand toegewezen, waarop de producten gepresenteerd worden. Daarnaast is er vaak een Holland Lounge op de stand aanwezig. Deze bevat een kleine keuken, die gebruikt kan worden door de deelnemers van het paviljoen. Op het Holland Paviljoen wordt gebruik gemaakt van ‘Holland branding’. Dit vergroot de uitstraling naar buitenlandse partijen en de pers. Op het Holland Paviljoen wordt tijdens de beurs vaak een netwerkreceptie georganiseerd waar u (potentiële) klanten voor uit kunt nodigen.

Tijdens de gezamenlijke beursdeelname is er vaak een adviseur van de NEC aanwezig. Deze ondersteunt de deelnemers bij hun zakelijke activiteiten en voorziet hen van advies over zakelijke gebruiken, gebruikelijke condities voor die specifieke markt of de betrouwbaarheid van bepaalde potentiële afnemers.
Ook worden er regelmatig bezoek- en matchmakingprogramma’s gecombineerd met deelname aan een beurs. Op deze manier kunt u nog meer uit uw bezoek aan de markt halen. Voor deze programma’s werkt de NEC vaak samen met de Nederlandse vertegenwoordiging ter plaatse.

De voorbereidingen voor een beursdeelname kosten ondernemers veel tijd. Door deel te nemen aan een collectieve stand neemt de NEC het organisatorische deel voor haar rekening en houdt u tijd over voor andere zaken. Andere voordelen zijn de aantrekkingskracht van bezoekers op een groot paviljoen, de werving van bezoekers voorafgaand aan de beurs, gezamenlijke PR en de contacten die ontstaan binnen een paviljoen.

Wanneer u deelneemt aan het Holland Paviljoen komt u wellicht in aanmerking voor een missievoucher van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland t.w.v. €1500. Voor meer informatie over de missievoucher klik hier.

De aankomende collectieve beursdeelnames kunt u vinden onder ‘Aankomende beurzen’.

Via de Nederlandse Export Combinatie (NEC) kunt u deelnemen aan de 1e editie van de Food & Hotel Hanoi (FHH) die zal plaatsvinden van 28 t/m 30 november 2018. Wilt u uw export uitbreiden naar de noordelijke gebieden van Vietnam, dan is deze beurs wellicht een goede optie voor u!


WAAROM HANOI    

Hanoi is zonder twijfel te kenmerken als een van de snelst groeiende toeristische bestemmingen in Vietnam. Samen met Ho Chi Minh City is Hanoi de meest populaire stad voor zowel nationale als internationale bezoekers en biedt het een grote keuze uit luxe hotels en restaurants. De hoofdstad van Vietnam vormt tevens de perfecte uitvalsbasis voor een bezoek aan de noordelijke provincies. De populariteit van Hanoi samen met de locatie maken deze stad tot de perfecte plaats om de eerste editie van de Food & Hotel Hanoi te houden en hiermee het succes van Food & Hotel Vietnam naar de Noord- Vietnamese markt te brengen.

 

WAAROM (NOORD) VIETNAM

  • Vietnam behoord tot de Top 6 van meest aantrekkelijke detailhandel markten wereldwijd.
  • De Auchan Group heeft het plan naar buiten gebracht om $500 miljoen te investeren in het ontwikkelen van de supermarktketen in Vietnam.
  • Met 90 miljoen inwoners, een verscheidenheid aan grondstoffen, belastingvoordelen en investering & export voordelen vormt Vietnam een zeer aantrekkelijke markt voor de voedingsmiddelen industrie
  • Een verwachte toename van 10.9% in de voedingsmiddelen industrie in Vietnam van 2015 – 2020
  • Een verwachte behaalde jaarlijkse omzet van $35 biljoen in de toeristische sector voor 2020
  • 45% van het totale aantal hotels in Vietnam is te vinden in de noordelijke provincies

 

INFORMATIE OVER DE FOOD & HOTEL HANOI (FHH)

  • Een breed scala aan kwaliteits- producten en diensten uit de ‘F&B’ en ‘hospitality’ industrie van over de hele wereld zal worden tentoongesteld
  • De FHH zal het volledige International Center for Exhibitions (I.C.E.) innemen
  • Meer dan 200 exposanten uit 20 verschillende landen/regio’s, inclusief 14 paviljoens

Voor meer informatie zie Aankondiging FHH Hanoi

 

CONTACT EN VRAGEN

Mocht u interesse hebben in meer informatie omtrent de beursdeelname, dan kunt u contact opnemen via info@nec.nl of telefonisch via +31 (0)33 4330 131.

28 november t/m 1 december 2018 – Antalya, Turkije

Na een succesvolle editie in o.a. 2017, kunt u via de Nederlandse Export Combinatie (NEC) in 2018 wederom deelnemen aan het Holland paviljoen op de Growtech Eurasia. De 18e editie van deze beurs zal plaatsvinden van 28 november t/m 1 december 2018. Wilt u uw export uitbreiden naar Turkije, Oost-Europa of het Midden-Oosten, dan is deze beurs zeker een goede optie voor u!


WAAROM DE GROWTECH EURASIA 2018
De Growtech Eurasia is de grootste agrarische beurs in Eurasia en Turkije en brengt diverse schakels in de industrie samen, van telers tot aan groothandels en distributeurs. Er komen 85.000 bezoekers uit 85 landen en 800 standhouders uit 30 landen. De beurs vindt plaats in Antalya, het hart van de ontwikkeling van de agrarische productie en export.


WAAROM DEELNEMEN AAN HET HOLLAND PAVILJOEN

  • Eigen stand in collectief Holland paviljoen met catering
  • Mogelijk korting met missievoucher verstrekt door Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)
  • Assistentie in voorbereiding en tijdens de beurs + extra PR
  • Ervaring uitwisselen met andere deelnemers
  • Hoge zichtbaarheid door Holland branding
  • Wifi beschikbaar voor deelnemers

 

KOSTEN
Deelname aan het Holland Paviljoen is mogelijk voor €415,- per m2 (excl. BTW). Dit is inclusief standbouw en (standaard)standinrichting, ondersteuning tijdens de beurs, catering en collectieve publiciteit en promotie. Het is mogelijk om deel te nemen vanaf stands van 9 m2.

 

CONTACT EN VRAGEN
Bekijk voor meer informatie de aankondiging of neem bij vragen contact op met Joost van Dam of via 033 433 0131.

Aanmelden kan via onderstaand aanmeldformulier. Lees hier de algemene voorwaarden voor deelname aan het Holland Paviljoen.

Aanmeldingsformulier

Wilt u zich focussen op deze regio? Neem dan, via de Nederlandse Export Combinatie (NEC), deel aan de vijftiende editie van de jaarlijkse AgraME  beurs in Dubai en kom in contact met potentiële afnemers en distributeurs binnen deze kansrijke markt!


 

AGRAME 2019
De afgelopen vijftien jaar heeft de AgraME enorm bijgedragen aan de ontwikkeling van de landbouwindustrie binnen de MENA regio. Officieel ondersteund door het ministerie van klimaatverandering van de VAE is de AgraME het grootste en langstlopende landbouwevent om commerciële contacten op te doen binnen de regio. De focus van de beurs ligt op de volgende vijf nauw verbonden sectoren: agribusiness, gevogelte/vee, visserij/aquaculture, bloementeelt en het nieuw gelanceerde machines/benodigdheden. Deze nieuw toevoeging is geintrodueerd met het oog op de groeiende markt voor landbouwmachines en technologie in het Middel Oosten. 82% van de standhouders was internationaal; 95 % van de bezoekers vond de beurs interessant voor hun bedrijfsactiviteiten. Ca. 90% van de bezoekers komt zeker in 2019 weer naar de beurs.

 

WAAROM DEELNEMEN AAN HET HOLLAND PAVILJOEN?

  • Eigen stand in collectief Holland paviljoen
  • Mogelijk korting met missievoucher
  • Assistentie in voorbereiding van de beurs
  • Ervaring uitwisselen met andere deelnemers
  • Hoge zichtbaarheid door Holland branding

 

Bekijk voor meer informatie over de MENA regio, de AgraMe, deelname aan de beurs, kosten en overige informatie de aankondiging

 

AANMELDEN
Benieuwd naar uw kansen in de MENA regio? Meld u zich dan aan voor 28 december 2018

Aanmeldingsformulier

U gaat bij aanmelding akkoord met de Algemene Voorwaarden 

 

VRAGEN EN CONTACT
Mocht u vragen hebben en/of meer informatie willen omtrent deelname, dan kunt u contact opnemen met Joost van Dam of via +31 (0)33 4330 131.

Geïnteresseerd in de Poolse food markt? Doe dan mee aan het Holland Paviljoen op de WorldFood Warsaw van 7-9 maart 2019!


WAAROM EEN HOLLAND PAVILJOEN?

  • Eigen stand in collectief Holland paviljoen
  • Mogelijk korting met missievoucher
  • Assistentie in voorbereiding en tijdens de beurs
  • Ervaring uitwisselen met andere deelnemers
  • Hoge zichtbaarheid door Holland branding

Via de Nederlandse Export Combinatie (NEC) kunt u deelnemen aan het Holland Paviljoen op de 6e editie van het jaarlijkse WorldFood Warsaw. Deze beurs heeft de focus op voeding en drank en biedt u de mogelijkheid om face-to-face in contact te komen met Poolse kopers. Wilt u uw export uitbreiden naar Polen? Neem dan deel aan de Worldfood Warsaw!

 

POOLSE FOODSECTOR
Kom door middel van de WorldFood in contact met potentiële Poolse klanten die actief op zoek zijn naar uw producten:

  • In verband met de stijging van particuliere consumptie binnen Polen, zijn ook in het specifiek de uitgaven aan de voedingsmiddelen en drankenindustrie toenemende. De voedingsdetailhandel bedraagt op dit moment $52 miljard in Polen. Dit bedrag is verwacht te stijgen naar $62 miljard in 2020. Oorzaken hiervan liggen in de stijging van het inkomen, diversificatie van smaak en toenemende import.
  • Binnen Polen stellen voedingsconsumenten steeds grotere eisen aan het kiezen van foodservice. Niet alleen richten Polen zich steeds op meer de kwaliteit van eten, maar ook de locatie, de service en de sfeer worden steeds belangrijker. Tevens wordt er steeds meer nadruk gelegd op de oorsprong van producten; waaronder de aanwezigheid van organische ingrediënten, ingrediënten zonder allergenen of vegetarische maaltijden.
  • De Poolse vraag naar internationale smaken neemt toe, steeds meer Polen reizen overzee wat resulteert in vraag naar Europese smaken. Bovendien is er een sterke vraag naar innovatie binnen Polen. De Poolse bevolking staat open voor nieuwe smaakcombinaties, experimentele smaken en producten die iets nieuws brengen.

 

MEER WETEN?

Lees de uitgebreide aankondiging voor meer informatie over deelname aan het Holland Paviljoen, de m2, de kosten en mogelijkheden met de missievoucher en de Poolse markt. Voor vragen en deelname kunt u altijd contact opnemen met de Projectmanager Wendy Bakker of telefonisch via 033 433 0131.

 

Na een succesvolle editie in 2018, kunt u via de Nederlandse Export Combinatie (NEC) in 2018 deelnemen aan het Holland paviljoen op de Hortex Vietnam. Wilt u uw export uitbreiden naar dit snel groeiende land en de regio dan biedt deelname hiertoe goede kansen.


WAAROM DE HORTEX VIETNAM 2019
HortEx Vietnam is het eerste business to business event in Vietnam dat exclusief is gefocust of de
tuinbouw en bloementeelt. Het eerste jaar werd deze beurs gehost door 110 bedrijven, en
verwelkomde zij 4.530 bezoekers uit 20 verschillende landen. In 2019 verwachten zij dat deze
aantallen substantieel zullen groeien.

 

Waarom deelnemen aan het Holland Paviljoen

  • Eigen stand in collectief Holland paviljoen met catering
  • Mogelijk korting met missievoucher verstrekt door Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)
  • Assistentie in voorbereiding en tijdens de beurs + extra PR
  • Hoge zichtbaarheid door Holland branding
  • Wifi beschikbaar voor deelnemers

Bekijk voor meer informatie over de beurs, Vietnam of de kosten van het paviljoen aankondiging.

 

WIL JE MEER INFORMATIE?

Mocht u interesse hebben in meer informatie omtrent de beursdeelname, dan kunt u contact opnemen met Joost van Dam of telefonisch via +31 (0)33 4330 131.

 

AANMELDEN?

Meld u direct aan middels onderstaande button:

Aanmeldingsformulier

Lees hier de algemene voorwaarden voor deze activiteit

De Made Expo 2019

De 18e editie van de Made Expo zal wederom plaatsvinden in Parijs. Deze private label beurs wordt jaarlijks door vele bezoekers van diverse nationaliteiten bezocht. Naast het internationale karakter heeft de beurs ook een grote aantrekkingskracht op de Franse retailmarkt en zijn de inkopers van vrijwel alle grote supermarkten en retail chains aanwezig gedurende deze twee beursdagen.


Holland Paviljoen
Via de Nederlandse Export Combinatie kunt u wederom deelnemen aan het Holland Paviljoen van de NEC op de M.A.D.E.* Marques Associées Distribution Event Expo in Parijs op 19 & 20 maart 2019. Deelname aan deze private label beurs is een uitstekende manier om contacten te leggen met potentiële afnemers en distributeurs uit de Franse markt en om verdere marktinformatie in te winnen over deze groeiende markt.

WAAROM DEELNEMEN AAN HET HOLLAND PAVILJOEN?

  • Eigen stand in collectief Holland paviljoen
  • Mogelijk korting met missievoucher
  • Assistentie in voorbereiding van de beurs
  • Ervaring uitwisselen met andere deelnemers
  • Hoge zichtbaarheid door Holland branding

Bekijk voor meer informatie over de beurs, de kosten, de m2, het gebruik van de subsidie SIB-missievoucher of andere vragen de aankondiging

Contactpersoon en projectmanager bij vragen: Steven Smit – of bel naar 033 433 0131

 

Aanmelden kan middels onderstaande button:

Aanmeldingsformulier

 

In navolging op het succes in 2018 organiseert de NEC een handelsmissie – en beursdeelname naar Iran van 17 t/m 19 april 2019.
Meer informatie zal spoedig volgen. Lees hier de terugblik van 2018.

 

Voor vragen en/of deelname neem contact op met Joost van Dam of via 033 433 0131.

Via de Nederlandse Export Combinatie (NEC) kunt u deelnemen aan het Holland Paviljoen op de 10e editie van de tweejaarlijkse, internationale Food & Hotel Vietnam (FHV). Deze beurs heeft de focus op voeding, drank, hotel, restaurant, bakkerij, foodservice uitrusting en leveringen, en biedt u de mogelijkheid om face-to-face in contact te komen met internationale kopers. Wilt u uw export uitbreiden naar Zuidoost-Azië? Neem dan deel aan de FHV!


WAAROM VIETNAM

De toekomst van Vietnam ziet er, met een verwachte jaarlijkse groei in BBP van rond de 6% tot en met 2020, positief uit. Op economisch vlak groeit het aantal inwoners in de middenklasse over de afgelopen jaren exposief. Waar de middenklasse in 2012 ongeveer 12 miljoen inwoners bedroeg, spreken studies van een zeer sterke groei tot 33 miljoen middenklassers in 2020. Deze verwachte groei in inwoners, zorgt tegelijkertijd voor een snelle groei in binnenlandse vraag.

Een andere belangrijke factor achter de economische groei is o.a. het feit dat Vietnam met veel succes buitenlandse investeerders aantrekt die het land als ideale productiebasis zien. Voorbeelden van deze landen zijn o.a. Korea, Japan, Singapore en Taiwan.

 

FOOD & HOTEL MARKT

Over de Vietnamese Food & Hotel markt kan o.a. het volgende worden gezegd:

  • 15% van het totaal jaarlijkse BBP wordt uitgegeven aan voeding
  • Er wordt een stijging van 10.9% verwacht binnen de voedingsindustrie in 2020
  • Vietnam behoort in de top 6 van ’s werelds meest aantrekkelijke retail markten in 2017
  • Voor het jaar 2020 worden er meer dan 20 miljoen internationale toeristen verwacht in Vietnam, dit is 10 miljoen meer dan de jaren daar voor

 

INFORMATIE OVER DE BEURS

  • 10e editie
  • 11.100 m2 beursvloer
  • 15.748 deelnemers
  • 630 bezoekende bedrijven
  • 20 nationale paviljoens
  • 12.842 professionele kopers
  • 389 vertegenwoordigers

Voor meer informatie zie Aankondiging Food & Hotel Vietnam

 

CONTACT EN VRAGEN

Voor aanmelding en vragen kunt u contact opnemen via info@nec.nl of telefonisch via 033-433 0131.

Wilt u exporteren, of uw export uitbreiden naar China en de regio Azie (stille oceaan)? Neem dan deel aan het Holland Paviljoen op de Bakery China in Shanghai!


 

WAAROM CHINA?
Bakery China bestaat al sinds 1997 en heeft hiermee de Chinese bakkerij industrie zien uitgroeien tot ‘s werelds grootste markt met het snelste groeipercentage. De vitaliteit van de Chinese bakkerij industrie moedigt lokale bedrijven aan hun producten naar een hoger level te tillen en trekt tegelijkertijd wereldwijd bekende merken aan om deze groeiende markt te betreden.

 

HOLLAND PAVILJOEN
Bij voldoende interesse, zal de NEC een Holland Paviljoen organiseren. Voor deelname aan dit Holland paviljoen geldt een meer prijs van 750 euro. Indien u deelneemt aan het Paviljoen, komt u mogelijk in aanmerking voor een missievoucher ter waarde van maximaal € 1500,- verstrekt door de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO).

Waarom deelnemen aan het Holland Paviljoen

  • Eigen stand in collectief Holland paviljoen
  • Assistentie in voorbereiding en tijdens de beurs
  • Ervaring uitwisselen met andere deelnemers
  • Hoge zichtbaarheid door Holland branding
  • Mogelijk korting met missievoucher

Bekijk voor meer informatie over de beurs en de kosten voor deelname de aankondiging.

 

CONTACT EN VRAGEN

Mocht u interesse hebben in meer informatie omtrent de beursdeelname, dan kunt u contact opnemen met projectleider Joost van Dam of via +31 (0)33 4330 131.

Wilt u deelnemen aan deze beurs en zien wat de markt in Zuidoost Azië te bieden heeft? Meld u dan nu aan!

Aanmeldingsformulier

 

Wilt u uw export naar China opzetten of uitbreiden? Neem dan deel aan het Holland Paviljoen op de HOFEX in Hong Kong, welke plaats vindt van 7 t/m 10 mei 2019!


WAAROM HONG KONG

  • Meest concurrerende en meest vrije economie ter wereld
  • De vierde stad in Azië met de meeste Michelin-sterren
  • Ongeëvenaarde locatie in het hart van Azië
  • Een van de meest snelst groeiende economieën, vanaf hier wordt de helft van de wereldbevolking binnen vijf uur bereikt
  • Eenvoudige belastingregels, zonder buitenlandse valuta controles
  • De logistiek en transportinfrastructuur is van wereldklasse, dit tegen goedkope leveringen


DE HOFEX

De HOFEX is de grootste beurs op het gebied van voeding/dranken, hotel, restaurant/foodservice uitrustig en leveringen/diensten binnen Noord-Azië. De 18e editie van de HOFEX wordt gehouden van 7 t/m 10 mei 2019 en vindt net zoals voorafgaande jaren plaats in het Hong Kong Convention and Exhibiton Centre. De beurs heeft een leidende rol in het verbinden van bedrijven en kansen tussen West- en Oost-Azië. De Nederlandse Export Combinatie (NEC) biedt bedrijven de mogelijkheid om deel te nemen aan dit evenement door middel van een Holland Paviljoen.

Voor meer informatie lees de aankondiging van de Hofex.


CONTACT EN VRAGEN

Voor vooraanmelding en vragen kunt u contact opnemen met Carianne de Boer via info@nec.nl of telefonisch via 033-433 0131.
Direct aanmelden? dat kan middels onderstaande knop:

Aanmeldingsformulier
Algemene voorwaarden HOFEX 2019

 

Wilt u uw export naar Zuid-Korea opzetten of uitbreiden? Neem dan deel aan het Holland Paviljoen op de Seoul Food & Hotel (SFH). De SFH is de grootste vakbeurs op het gebied van voeding, dranken, foodservice en hospitality en daarmee de ingang naar Zuid-Korea voor internationale exporteurs actief binnen dit gebied. De 2019 editie wordt gehouden van 21 t/m 24 mei en vindt tegelijkertijd plaats met de Seoul FoodTech 2019, Wine Korea 2018 en Meat Korea 2019.


Waarom Zuid-Korea

Op dit moment heeft Zuid-Korea de 11e grootste economie van de wereld. De economie van het land blijft nog altijd stijgen. Aan het einde van 2018 wordt verwacht dat de economie een stijging heeft doorgemaakt van 2.5 %, na een stijging van 3.2% in 2017. Wat betreft de totale uitgaven van de consumenten, schat men tot en met 2030 dat deze jaarlijks met 2.1% zal stijgen. Van 2017 tot en met 2030 bedraagt dit een totale stijging van 31%.

Waarom deelnemen aan het Holland Paviljoen

  • Eigen stand in collectief Holland paviljoen met catering
  • Mogelijk korting met missievoucher verstrekt door Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)
  • Assistentie in voorbereiding en tijdens de beurs + extra PR
  • Hoge zichtbaarheid door Holland branding
  • Wifi beschikbaar voor deelnemers

Bekijk voor meer informatie over de beurs, Vietnam of de kosten van het paviljoen de aankondiging.

Wil je meer informatie?

Mocht u interesse hebben in meer informatie omtrent de beursdeelname, dan kunt u contact opnemen met NEC of telefonisch via +31 (0)33 4330 131.

Aanmelden?

Meld u direct aan middels onderstaande button:

Aanmeldingsformulier

 

 

Via de Nederlandse Export Combinatie (NEC) kunt u deelnemen aan het Holland Paviljoen op de 15e editie van de tweejaarlijkse, internationale Food & Hotel Indonesië (FHI). De FHI heeft de focus op hotel, catering uitrusting en voeding en dranken. Via de FHI wordt u de mogelijkheid geboden om face-to-face in contact te komen met internationale kopers.


WAAROM INDONESIË

De economie van Indonesië wordt dankzij een stijging in persoonlijke inkomens grotendeels gedreven door de toenemende consumptie van huishoudens. De sector die hier het meest van profiteert is de voedsel en dranken industrie. Dit biedt kansen voor o.a. Nederlandse bedrijven om hun producten te exporteren en te verkopen aan Indonesische partijen in deze sector. Op dit moment bedraagt de totale import van buitenlandse voedingsmiddelen al meer de 40 miljard dollar. Dit bedrag wordt verwacht te blijven stijgen. Ook wordt er gezegd dat Indonesië in 2030 tot de top tien economieën van de wereld behoort. Jakarta is het centrum van commerciële activiteiten in Indonesië. Het is niet alleen de plek waar de regering is gevestigd, maar ook de stad waar de meeste buitenlandse bedrijven zich bevinden en waar de private sector in hoogste mate aanwezig is.

 

INFORMATIE OVER DE FHI 2019

  • Leidende beurs in Indonesië op het gebied van internationale voeding en hospitality
  • 15e editie
  • 35.000 m2 beursoppervlakte
  • 1600 exposanten
  • Meer dan 30.000 bezoekers

Voor meer informatie zie Aankondiging FHI

 

CONTACT EN VRAGEN

Voor vooraanmelding en vragen kunt u contact opnemen met Carianne de Boer of via 033-433 0131.

FHA HoReCa (3-6 maart 2020) en de FHA Food & Beverage (31 maart-3 april 2020).


In navolging op het succes in 2016 en 2018 organiseert de NEC ook in maart/april 2020 een inzending op de Food & Hotel Asia in Singapore vanwege de grote kansen in deze Aziatische markt.
Wilt u uw export opzetten/uitbreiden naar Azië en meer inzicht krijgen in deze snel groeiende markt? Neem dan deel aan een van de FHA beurzen!

 

Vanwege de alsmaar toenemende interesse in deze beurs heeft de organisatie besloten de FHA Singapore in twee verschillende beurzen op te splitsen:

FHA HoReCa (3-6 maart 2020) en de FHA Food & Beverage (31 maart-3 april 2020).

 

FOOD & HOTEL ASIA 2020

  • Ruim 112,500 m2 beursoppervlak
  • Meer dan 78.000 bezoekers uit 100 verschillende landen
  • Meer dan 4.000 standhouders uit 70 landen en regio´s
  • 71 collectieve paviljoens
  • 6 gespecialiseerde evenementen
  • World-class wedstrijden en randactiviteiten
  • Top conferenties, seminars en masterclasses

 

WAAROM DEELNEMEN AAN HET HOLLAND PAVILJOEN?

  • Eigen stand in collectief Holland paviljoen
  • Mogelijk korting met missievoucher
  • Assistentie in voorbereiding van de beurs
  • Ervaring uitwisselen met andere deelnemers
  • Hoge zichtbaarheid door Holland branding

 

NIEUWSGIERIG OF GEWOON INTERESSE?
Meer weten over de beurs en uw kansen in Azië, of heeft u vragen aan de Projectmanager over deelname, kosten, het Holland Paviljoen of eventuele andere vragen neem dan contact op met Carianne de Boer of bel naar 033 433 0131.

 

Op de Biennale Kortrijk organiseerde de Nederlandse Export Combinatie in samenwerking met de Nederlandse Ambassade in België een Dutch Design Lounge in het thema Upcycling & Functional Redesign. Het was een groot succes!

The Dutch Design Lounge presenteerde het internationale publiek dat Nederland voorop loopt in het vertalen van circulaire ideeën in prachtige designs. De tien geselecteerde creaties toonden een breed scala aan mogelijkheden in Upcycling & Functional Redesign die zowel de bezoekers als andere exposanten inspireerden. Sommige bezoekers beweerden dat de Dutch Design Lounge de meeste verrassende en waarde gedreven stand op de gehele beurs in Kortrijk was.

 

De Nederlandse ambassadeur in België Maryem van den Heuvel bezocht de Dutch Design Lounge om de bedenkers achter de designs te ontmoeten en spreken. Zij was onder de indruk van de diversiteit van de werken, of het nu gaat om redesign en upcycling van keramiek, vishuiden, bouwpuin, wol, PET flessen, stadionstoeltjes, verhuiskisten, spijkerbroeken of werkkleding. De ambassadeur prees de volharding waarmee de designers werken om de transformaties mogelijk te maken.

 

The Nederlandse Export Combinatie (NEC) ondersteunt jonge Nederlandse designers te internationaliseren en wil de wereld tegelijkertijd laten zien wat deze designers drijft om de wereld duurzamer en creatiever te maken. Als u geïnteresseerd bent in een van de 10 designers of als u ook een Dutch Design Lounge wil laten exposeren, dan kunt u contact opnemen via info@nec.nl of +31 (0)33 433 0131.

Wij kijken ernaar uit van u te horen.

Het NEC-team.

De Nederlandse Export Combinatie heeft in samenwerking met de Task Force Health Care op 27 september 2018 een matchmaking event georganiseerd op het congresstival World of Health Care. Verschillende Nederlandse bedrijven uit de Life Sciences & Health sector spraken met hooggeplaatste functionarissen uit o.a. Brazilië, Colombia, Duitsland, Frankrijk, Scandinavië, Oekraïne, Indonesië, India en de Verenigde Staten over samenwerkingsmogelijkheden.

      

De Nederlandse Life Sciences en Health sector heeft een goede internationale naam. Niet alleen om de technologische en ander innovaties, maar ook omdat het sector breed goed scoort. Nederland is niet voor niets als 5 jaar de nummer 1 op de Euro Health Consumer Index. Dit bleek ook uit het enthousiasme van de landen delegaties. Deze waren erg onder de indruk van de verschillende ontwikkeling in onder meer e-Health, Hospital Design & Build, Medical Devices, Public Health en Medical Technology. Hopelijk leidt het to verdere internationalisering van de Nederlandse Life Sciences en Health sector.

 

De NEC wil via deze weg de deelnemers van het matchmaking event en Task Force Health Care bedanken. Wij kijken nu al uit naar de volgende WoHC in 2019, tot dan!

Na zes succesvolle deelnames aan de Maison&Objet in Parijs heeft de NEC een andere insteek gekozen voor de september editie van 2018. Door de nieuwe sectie en hal indelingen was het geen optie meer om één landenpaviljoen te maken. Hierdoor heeft de NEC gekozen voor zes Dutch Design Pavilions waarop innovatieve designs van 12 individuele en collectieve labels zijn getoond. De zes Dutch Design Pavilions waren verdeeld over de Maison kant van de beurs en de Objet kant van de beurs.

 

Aan de Objet kant heeft KYWIE haar wijnkoelers in schapenvacht gepresenteerd aan de Franse markt, tevens ook presenteerden LUNEdot en KLOQ hun kleurrijke kaarsen en klokken in een gedeelde Dutch Design Pavilion. FOOOTY stelde allerlei bal vormen samen met hun ‘Grab, Click, Play’ speelgoed. En tot slot toonde HAMMAM34 de prachtige huishoudtextiel en loungeware collectie en Dutch Brands Collective een aantal producten van de 50 designers die het label vertegenwoordigt.

 

 

Aan de Maison kant deelde Frederik Roije zijn nieuwste product de ‘Beaming Bobber’ voor het eerste met het internationale publiek op een individuele Dutch Design Pavilion. Daarnaast was er een Dutch Design Pavilion waar vijf hedendaagse designers en designer labels innovatieve interieurproducten presenteerden. PUIK design, TWO-O, Silhouet Lighting, New Citizen Design en Reinders! toonden wat Nederland te bieden heeft op het vlak van interior design.

De NEC kijkt terug op een interessante editie van de Maison&Objet, een editie die veel perspectief heeft geboden voor de Nederlandse designers!

Bent u benieuwd wat de NEC voor u kan betekenen? Neem dan contact op met Steven Smit of Joost van Dam of via 033 433 0131.

Van dinsdag 12 juni t/m donderdag 14 juni vond een geslaagde editie plaats van de Greentech 2018; de internationale beurs op het gebied van tuinbouwtechnologie, met een unieke focus op het begin van de tuinbouwketen, de productievraagstukken van telers en technologische oplossingen. Naast de vele Nederlandse en internationale bedrijven, was ook de Nederlandse Export Combinatie vertegenwoordigd met een eigen stand.

Tijdens deze beurs was de NEC aanwezig om op de hoogte te blijven van de laatste technologieën. Daarnaast was de NEC ook aanwezig om Nederlandse bedrijven op de hoogte te brengen van zakelijke kansen in het buitenland, interessante beurzen op het gebied van de agrarische sector en de Holland Paviljoens en handelsmissies die de NEC organiseert richting kansrijke gebieden.

 

Bent u benieuwd wat de NEC voor u kan betekenen? Neem dan contact op met Joost van Dam of via 033 433 0131.

De Nederlandse export Combinatie heeft in juni 2018 een Holland Lounge georganiseerd op de Iran Food Bev Tec op de beurs Iran Agrofood. Deze beurs vond plaats van 28 juni tot en met 2 juli in Teheran. Deze lounge was georganiseerd in opdracht van met Topsector Agri & Food en in samenwerking met East West Trade.

De Holland Lounge was met name gefocust op de Nederlandse aardappelsector, een sector waarnaar een groeiende vraag is in Iran. Tijdens de beurs heeft de Landbouwraad van de Nederlandse ambassade te Teheran een netwerkreceptie georganiseerd om de economische banden tussen beide landen in de sector te versterken.

In de Holland Lounge zijn verscheidene presentaties en seminars gegeven aan belangstellende Iraanse bedrijven en instanties over de Nederlandse aardappelsector en wat zij zouden kunnen betekenen voor de Iraanse sector.

Het Holland Paviljoen op de Iran Food Bev Tec bestond uit zeven deelnemers. Daarnaast stonden er nog een aantal Nederlandse bedrijven verspreid over de hele beurs. De beurs is alle vier de dagen goed bezocht.

We kunnen terugkijken op een succesvolle beurs, waarbij de Nederlandse bedrijven hun producten hebben kunnen introduceren op de Iraanse markt en waarbij de Nederlandse aardappelsector meer bekendheid heeft gekregen in het land.

 

Wilt u meer informatie over deze beurs? Neem dan contact op met Joost van Dam.

 

De Nederlandse Export Combinatie heeft in april 2018 een Holland Paviljoen georganiseerd op de Food and Hotel Asia.  Deze beurs vond plaats van 24 tot en met 27 april in Singapore. NEC heeft voor de tweede keer een collectieve deelname aan deze beurs georganiseerd.

Tijdens de beurs heeft de Landbouwraad van de Nederlandse ambassade te Singapore een netwerkreceptie georganiseerd om de economische banden tussen beide landen in de sector verder te versterken.

Het Holland paviljoen op de FHA Singapore bestond uit zeventien deelnemers. Daarnaast stonden er nog negen Nederlandse bedrijven over de gehele beurs verspreid. De beurs is alle vier de dagen goed bezocht, deze editie bestond uit ruim 3,500 exposanten vanuit 76 landen met ruim 81,000 internationale bezoekers.

 

We kunnen terugkijken op een succesvolle beurs, waarbij de Nederlandse bedrijven hun producten hebben kunnen introduceren op de Aziatische markt.

Interesse in deelname in 2020? Neem dan contact op met Carianne de Boer. De FHA HoReCa vindt plaats van 3 tot 6 maart 2020, de FHA Food & Beverage vindt plaats van 31 maart tot 3 april 2020.

De Nederlandse Export Combinatie heeft van 16-21 april in opdracht van de Topsector T&U en de Nederlandse ambassade in Tehran een missie naar Iran  met beursdeelname aan de Iran Green Trade Fair georganiseerd voor Nederlandse bedrijven in de horti sector. Dertien Nederlandse bedrijven waren hierbij vertegenwoordigd. De missie is georganiseerd in samenwerking met Holland Horti International.

 

Voorafgaand aan de beurs, tijdens de missiedagen, zijn in Esfahan en Mahallat verschillende bedrijven bezocht. Dit was vooral bedoeld om te ervaren hoever men reeds binnen de Iraanse horti sector is en ter inspiratie voor verdere productontwikkelingen voor deze markt en waar en hoe Nederland (hier) op in kan spelen. Nog steeds zijn droogte, watertekorten, irrigatieoplossingen, een dalend grondwaterniveau en zonintensiteit de belangrijkste vraagstukken binnen deze markt.
Tevens vonden in Esfahan businessmatchmaking afspraken met lokale partijen plaats, om de mogelijkheden voor toekomstige samenwerking te bespreken. Een netwerkreceptie en een informatief seminar maakten ook deel uit van het missie programma.

 

De Holland lounge op de Iran Green Trade Fair in Teheran werd in opdracht van de Topsector Tuinbouw & uitgangsmaterialen georganiseerd en bestond uit 13 deelnemers. Daarnaast stonden er nog 12 Nederlandse bedrijven over de gehele beurs verspreid. Voorts werd deze gehele vertegenwoordiging ondersteund met een netwerk receptie vanuit de Nederlandse Ambassade in Teheran. De beurs is alle drie de dagen goed bezocht. De belangstelling en het succes van deze beurseditie heeft ertoe geleid dat de beursorganisatie het beursoppervlak bij de volgende editie met 50% wil vergroten.

We kunnen terugkijken op succesvolle bezoeken en deelnames, die de relatie tussen Nederland en Iran in de tuinbouwsector verder heeft bevorderd.

Interesse in deelname in 2019? Neem dan contact op met Joost van Dam. De beurs zal plaatsvinden van 17-19 april 2019.

Heeft u vragen over deze missie? Neem dan contact op met Joost van Dam of Carianne de Boer.

 

 

  

De Nederlandse Export Combinatie (NEC) heeft een Holland Paviljoen georganiseerd op de SIAL Middle East (SIAL ME) welke plaats vond van 12 t/m 14 december 2017 in Abu Dhabi. De SIAL ME is onderdeel van het SIAL netwerk, het leidende en toonaangevende wereldwijde netwerk van shows gewijd aan de voeding- en drankenindustrie.

Middels deelname aan het Holland paviljoen werd de deelnemers de gelegenheid geboden om samen met collega-bedrijven potentiële zakenpartners te ontmoeten en diverse contacten te leggen. In het midden van een paviljoen was een lounge ruimte beschikbaar waar deelnemers aan tafel gesprekken konden voortzetten. Ook is er in samenwerking met de Nederlandse ambassade in Dubai extra Holland branding geboden middels een flyer, die uitgedeeld kon worden aan bezoekers, en middels een banner. Dit was opgezet voor extra promotie van het Holland paviljoen.

Een aantal statistieken over de SIAL ME 2017;

  • Aantal standhouders: 900+
  • Landenpaviljoens: 30+
  • Aantal bezoekers: 16.000+ Aantal VIP topinkopers: 500

Na succesvolle voorgaande edities heeft de NEC in 2017 wederom een Holland paviljoen georganiseerd op de Growtech Eurasia in Antalya, Turkije. De beurs vond plaats van 29 november tot en met 2 december en in totaal namen 7 tuinbouwbedrijven deel.

De Growtech Eurasia is gericht op de Turkse markt én op het brede achterland en is erg internationaal georiënteerd. Er zijn o.a. exposanten en bezoekers uit de nabij gelegen Europese landen, het Midden-Oosten en Noord Afrika. De beurs is de afgelopen jaren sterk gegroeid en blijft een sterke groei in bezoekers, standhouders en in m2 van beursvloer doormaken.

Tijdens de beurs zijn zowel nieuwe als bestaande contacten ontmoet uit diverse landen. Met name is er veel contact gelegd met partijen uit Iran welke in Nederland zijn opgevolgd bij het matchmakingevent tijdens de daaropvolgende inkomende missie uit Iran.

Vanwege succes en de reeds grote interesse vanuit Nederland voor de volgende editie, zal de NEC in 2018 wederom een Holland paviljoen organiseren op deze beurs.
Voor meer informatie over de beurs en mogelijkheden voor 2018 kunt u contact opnemen met Joost van Dam – dam@nec.nl

De Nederlandse Export Combinatie heeft in samenwerking met Dutch Meat & Feed Centre een Holland Paviljoen georganiseerd op de 21e editie van de Food & Hotel China in Shanghai, die plaats heeft gevonden van 14 tot en met 16 november 2017.

De FHC biedt een goede platform voor voedsel-, drank- en horecabedrijven om hun stempel op deze regio te drukken. In totaal en verspreid over de 3 beursdagen, heeft de FHC 2017 91.301 bezoekers kunnen verwelkomen wat een toename is van 30% ten opzichte van de editie in 2016. Dit is een record brekende toename! Niet alleen was er een stijging in bezoekersaantallen, maar tevens in internationale standhouders en totale beursoppervlakte. Zo waren er in 2017 2.350 internationale standhouders uit meer dan 69 landen en regio’s en bestond de FHC uit een beursoppervlakte van 85.000 m2. Bovengenoemde punten heeft er toe geleid dat de FHC is uitgegroeid tot dé toonaangevende beurs voor internationale bedrijven die interesse hebben om hun producten in de Chinese markt te introduceren.

Quote: “We are delighted with the results of this year’s show. Not only with the increase in exhibitors but also the large numbers of buyers that attended from all over the country,” Stated Margaret Zhang, Deputy General Manager of the show organiser, UBM – China International Exhibitions Ltd.

Voor meer informatie over de beurs en mogelijkheden voor 2018 kunt u contact opnemen met Joost van Dam – dam@nec.nl 

Terugblik Holland Paviljoen FHC 2017

De Nederlandse Export Combinatie heeft ook in september 2017 weer een Holland Paviljoen georganiseerd op de Maison et Objet beurs, die plaats heeft gevonden van 8 tot en met 12 september 2017. De Maison et Objet Paris is een prestigieuze designbeurs die twee keer per jaar plaatsvindt. Met ruim 3100 exposanten en 80.000 bezoekers is deze beurs één van de grootste design beurzen internationaal.

Ook dit jaar stond Het Holland Paviljoen weer in hal 7, de design hal. Het fraaie designpaviljoen heeft designers en design bureaus de gelegenheid geboden om zich te presenteren en potentiele klanten te ontmoeten en verdere contacten te leggen.

Het Holland Paviljoen was gelegen midden in de design area van de hal en had vanwege het hoge stand design (5 meter hoog) een uitstekende zichtlocatie. Er hebben 18 Nederlandse designers en designbureaus  deelgenomen aan het paviljoen. De drukste dagen van de beurs waren zaterdag en maandag en moesten alle zeilen bijgezet worden om de stroom aan geïnteresseerden te woord te staan.

In samenwerking met de Nederlandse Ambassade in Parijs is een succesvolle netwerkreceptie georganiseerd op zaterdag 9 september. Tijdens het netwerkevent konden de Nederlandse standhouders in contact komen met de genodigden vanuit de Ambassade, het Atelier Néerlandais, potentiele kopers, bezoekers en andere standhouders.

Voor meer informatie over de beurs kunt contact opnemen met Joost van Dam

Netwerkreceptie zaterdag 9 september
Deel van het Holland Paviljoen

     

Netwerkreceptie zaterdag 9 september

De Nederlandse Export Combinatie heeft voor de derde keer een Holland Paviljoen georganiseerd op de private label M.A.D.E beurs. Deze beurs vond plaats op 28 en 29 maart in Parijs, Frankrijk. Het collectieve paviljoen bestond uit 8 deelnemers, waarvan 6 food bedrijven (o.a. Savory Snacks, Sweets, Fresh Vegetables, Bakery and Cereals) en 2 non-food bedrijven.

Er waren veel inkopers aanwezig en met name de Franse retailers waren op zoek naar nieuwe Private label producten. De M.A.D.E had dit jaar ook een nieuw concept: de Degustation Section. Dit trok veel bekijks door de bezoekers. Als deelnemer/bedrijf kon je hiervoor in aanmerking komen. Hier waren 2 Nederlandse bedrijven voor genomineerd.

In 2018 zal de NEC weer een Holland Paviljoen organiseren. Heeft u vragen of interesse in deelname dan kunt u contact opnemen met Wendy Bakker of via 033 433 0131.

De Nederlandse Export Combinatie heeft een Holland Paviljoen georganiseerd op de Growtech Eurasia. Deze beurs vond plaats van 30 november tot en met 3 december in Antalya, Turkije. In 2016 heeft de NEC voor de vierde keer een collectieve deelname aan deze beurs georganiseerd.

De Landbouwraad van de Nederlandse ambassade te Ankara heeft ten tijde van de beurs een netwerkreceptie georganiseerd om de economische banden tussen beide landen in de sector verder te versterken.

img_4040

img_4053

De Nederlandse Export Combinatie heeft van 3 t/m 8 september 2016 een Holland Paviljoen op de Green Expo Teheran, Iran, georganiseerd. Parallel aan deze beurs werd door de NEC ook een studiebezoek in de regio’s Teheran en Shiraz georganiseerd voor geïnteresseerde Nederlandse Horti bedrijven.

Het Holland Paviljoen werd in opdracht van de Topsector Tuinbouw & uitgangsmaterialen georganiseerd en bestond uit 18 deelnemers, daarnaast stonden er nog 26 Nederlandse bedrijven over de gehele beurs verspreid. Voorts werd deze gehele vertegenwoordiging ondersteund met een grootse netwerk receptie vanuit de Nederlandse Ambassade te Teheran, welke door ruim 180 genodigden werd bezocht.

De beurs werd door de eerste maal georganiseerd door de organisatie HPP en was ondanks deze eerste editie geheel volgeboekt. De volgende editie zal dan ook georganiseerd worden op een ander gedeelte op het beursterrein waardoor er beschikking is over een groter aantal hallen.

De bezoekers van de Iraanse horti beurs bestonden vooral uit telers zelf maar ook uit bijvoorbeeld lokale agenten, consultants, of andere belangrijke spelers uit de markt.

De opzette oriëntatiereis bestond uit met name project bezoeken in de regio van Teheran en van Shiraz en  vooral om te ervaren hoe ver men reeds binnen de Iraanse horti sector is en ter inspiratie voor verdere productontwikkelingen voor deze markt. Zo zijn droogte, watertekorten, irrigatieoplossingen, dalend grondwaterniveau, zon intensiteit, belangrijke vraagstukken binnen deze markt.

We kunnen terugkijken op 2 succesvolle bezoeken/deelnames die de relatie tussen Nederland en Iran in de tuinbouwsector verder heeft versterkt.

 

Interesse in deelname in 2017? Neem dan contact op met Wendy Bakker of Joost van Dam.
Bekijk hier de agenda voor de geplande data van de beurs.

De Saudi Agriculture beurs welke plaatsvond van 2 t/m 5 oktober bood wederom een groot aantal mogelijkheden aan de deelnemende Nederlandse bedrijven vooral in de tuinbouwsector. Vanwege de grote hoeveelheid geïmporteerde bevroren kip uit Latijns Amerika lag de bereidheid tot investeringen daar niet erg hoog. Een groot aantal bedrijven nam deel aan het door Holland+You financieel ondersteunde Holland paviljoen. Dit gaf de Nederlandse inzending een innovatieve en frisse “look”.

Ook vanuit andere regio’s was een groot bezoekersvolume aanwezig waarbij een aantal grote investeerders door de Nederlandse Landbouwattaché naar de stand werden uitgenodigd. Hierdoor konden enige offerte voorstellen worden opgeschreven. Sluitstuk van de deelname was het netwerk event op de Nederlandse Ambassade te Riyadh dat door een groot aantal Nederlandse bedrijven werd ondersteund en op een perfecte manier was georganiseerd.

“Wij komen de volgende editie terug” was dan ook een veel gehoorde uitspraak.

img_4357
Holland Paviljoen 2016
img_4362
Holland Paviljoen
img_4375
Saudi Agriculture beurs
img_4441
Holland Paviljoen
img_4411
Business Meeting op de stand

img_4512

De Nederlandse Export Combinatie heeft een Holland Paviljoen georganiseerd op de Maison et Objet, die plaats heeft gevonden van 2 tot en met 6 september. De Maison et Objet Paris is een prestigieuze designbeurs die twee keer per jaar plaatsvindt. Met ruim 3100 exposanten en 80.000 bezoekers is deze beurs één van de grootste design beurzen internationaal.

Het Holland Paviljoen stond ook dit jaar weer in de design hal. Het paviljoen heeft de deelnemers de gelegenheid geboden om samen met collega-bedrijven potentiele zakenpartners te ontmoeten en op de beurs contacten te leggen.

De locatie van de Holland Paviljoen was midden in de design area van de hal. Deze locatie bood bezoekers goed zicht op de producten van de deelnemers. Acht Nederlandse designers hebben met een eigen stand in het paviljoen deelgenomen.

Voor meer informatie over de beurs en mogelijkheden voor 2017 kunt u contact opnemen met Merit Temmink

img_3472
Paviljoen
20160902_163214
Holland Paviljoen – Maison et Objet 2016
20160903_112507
Holland Paviljoen – Maison et Objet 2016
img_3467
Paviljoen

De NEC is de Nederlandse agent van diverse internationale beursorganisaties. Nederlandse bedrijven die deel willen nemen of vragen hebben over één van deze beurzen kunnen zich richten tot ons. De NEC zorgt dat alle zaken, van het contract tot de stand inrichting, geregeld worden met de betreffende beursorganisatie. Op een aantal van deze beurzen wordt ook een Holland Paviljoen georganiseerd. Deze beurzen kunt u vinden onder ‘Holland Paviljoen’. Hieronder vindt u een overzicht van de beurzen die NEC representeert:

  • Food and Hotel Asia, Singapore (Overseas Exhibition Services Ltd)
  • FHC China (Overseas Exhibition Services Ltd)
  • HOFEX (Overseas Exhibition Services Ltd)
  • F&H Vietnam (Overseas Exhibition Services Ltd)
  • Zuid Korea (SFH) (Overseas Exhibition Services Ltd)
  • F&H Indonesia (Overseas Exhibition Services Ltd)
  • ICFF New York (Reed)
  • Agroexpo Eurasia Izmir (Orion Ltd)
  • AgraME (Informa Exhibitions)
  • Saudi Agriculture (Riyad Exhibitions Company)
  • Global Forum for Innovations in Agriculture (Turret Media)

U kunt contact met ons opnemen voor meer informatie over deze beurzen en de aanmeldingsformulieren voor deelname met een individuele of collectieve stand.